Magisterské studium divadelního manažerství připravuje divadelní manažery s přesahem do obecného kulturního managementu (art management), s hlubokými znalostmi o profilování a vedení divadla, o postavení divadla ve společnosti, o nadačních činnostech, o financování neziskových organizací u nás a ve světě, s dobrou orientací v zahraničním managementu při reflexi historie a tradice evropského divadla a tradic jeho managementu, s výbornými jazykovými znalostmi, umožňující jim suverénní schopnost komunikace a spolupráce se zahraničními partnery, s mimořádně vysokým stupněm právního vědomí a hlubokou znalostí divadelní problematiky (divadelní teorie a technologie)
V průběhu studia se studenti setkávají mj. také se zahraničními odborníky na divadelní, kulturní a obecný management v seminářích, vedených v anglickém jazyce. Nejlepší studenti mají možnost účastnit se zahraničních stáží. Svoje organizační schopnosti si mohou studenti ověřit během studia na národní a mezinárodní úrovni při zajišťování společných projektů ve studiu Marta a na mezinárodním festivalu divadelních škol Setkání.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- jsou schopni písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony s akcentací jejich dopadu na vnitřní i vnější prostředí instituce
- efektivně využívají znalost prostředí a společný profesionální mezinárodní slovník oboru a uměleckého prostředí (viz. http://www.theaterwords.com/)
- dokážou písemně a verbálně komunikovat v anglickém jazyce, což je prověřováno v rámci zahraničních studijních či pracovních stáží
- jsou schopni integrovat kulturní projekt ve všech jeho aspektech do strategického směřováni instituce,
- jsou schopni vytvářet strategické plány a převádět je do plánů dlouhodobých, krátkodobých a operativních, přičemž reflektují specifika prostředí, v němž je realizovaná umělecká činnost
- uplatňují přitom kreativně odborné znalosti a metody z oblasti managementu, projektového řízení, strategického řízení, ekonomiky a finančního řízení marketingu, práva, společenských věd a mezinárodní kulturní politiky
- zároveň umí využívat nástroje pro implementaci těchto plánů
- umí navrhnout a provést relevantní výzkumy za účelem analýzy dat a využít závěrů analýz pro strategické řízení,
- kreativně ovládají kancelářské a prezentační aplikace, práci s internetem a vyhledávači, dokážou vytvářet webové stránky, pracovat se sociálními sítěmi, pracovat s aplikacemi pro vytváření myšlenkových map
- přičemž všechny tyto dovednosti umí aplikovat při komplexním strategickém řízení. (ECDL Core M1 – M14)
Absolvent může vykonávat tyto profese:
vrcholový manažer – producenta festivalů
vrcholový manažer divadla
vrcholový manažer- producenta kulturních projektů
vrcholový manažer marketingu divadla
vrcholový manažer kulturní agentury
vrcholový manažer ve stát. správě a samosprávě v oblasti kultury
Studenti si musí zapsat a absolvovat předměty označené jako základ oboru. Svůj studijní plán si doplňují z předmětů osobní specializace z nabídky svého ateliéru a z nabídky Divadelní fakulty.
Úspěšné absolvování všech předmětů označených jako základ oboru.
Dosažení minimálně 120 kreditů.
Obsah a rozsah závěrečné zkoušky
Management divadla a umění – prezentace a obhajoba producentského záměru
Obhajoba diplomové práce
Obhajoba magisterského absolventského výkonu II a písemné dokumentace výkonu
Specifikace oboru | |
---|---|
Kód | DIVMAN |
Typ | Magisterské navazující prezenční jednooborové |
Titul | MgA. |
Doba studia | 5 Roky |
Obor zajišťuje | Divadelní fakulta |
Akreditace | |
---|---|
Akreditováno do 31. 12. 2024 |
Garant | |
---|---|
doc. MgA. Blanka Chládková |