specializace

Taneční a pohybové divadlo a výchova

Bakalářský a navazující magisterský stupeň kombinovaného studia Taneční a pohybové divadlo a výchova je určen zájemcům, kteří působí v praxi v oblasti tance, pohybu, tanečního a pohybového divadla. Poskytuje vzdělání v oblasti divadla, tance, tanečních technik, pedagogiky a psychologie. Jedním ze základních přístupů je tvořivý tanec, při němž se neužívá pohybu pouze z hlediska jeho funkčnosti, ale slouží zde jako nástroj vyjádření myšlenek a pocitů. 

Studium je uskutečňováno v kombinované formě, výuka probíhá v pravidelných víkendových blocích jednou za měsíc desetkrát v akademickém roce, a to vždy od pátku odpoledne do neděle odpoledne. Samozřejmostí je komunikace s jednotlivými studenty i mimo stanovené termíny konzultací a přednášek. Po absolvování je možno na základě úspěšného vykonání přijímací zkoušky pokračovat ve dvouletém navazujícím magisterském studiu. 

 

 

Na magisterské studium oboru Taneční a pohybové divadlo a výchova se mohou hlásit i absolventi jiných škol po dosažení bakalářského vzdělání, u ústní zkoušky ale musí prokázat dobrou znalost oboru. Zkouška probíhá formou rozhovoru nad zaslanými a předloženými materiály. 

Studium je uskutečňováno v kombinované formě, výuka probíhá v pravidelných víkendových blocích jednou za měsíc desetkrát v akademickém roce, a to vždy od pátku odpoledne do neděle odpoledne. Samozřejmostí je komunikace s jednotlivými studenty i mimo stanovené termíny konzultací a přednášek. 

Jedná se o magisterské studium v kombinované formě, které navazuje na bakalářské studium.  

 

 

 

 

 

Více o oboru

TAPDAV

Bakalářský studijní program

3 roky

Divadelní fakulta

čeština

BcA.

TAPDAV

Navazující magisterský studijní program

2 roky

Divadelní fakulta

čeština

MgA.

Poznejte nás

Co se naučíte?

Absolventi bakalářského studia prokazují široké znalosti teorie, historie a soudobé praxe taneční a pohybové výchovy i metod, postupů a forem tance a jeho jednotlivých technik. Základní znalosti mají v oblasti teorie tanečního a pohybového divadla, historie českého a světového divadla a tance. Mají také základ pedagogiky a psychologie, znají aktuální kurikulární dokumenty vztahující se k oboru. Orientují se v oblasti moderní výuky taneční a pohybové výchovy, vedení amatérských tanečních souborů a jsou vybaveni základními hodnoticími kritérii práce v oboru umožňujícími rozlišovat významná díla oboru s přihlédnutím ke konkrétním specifikům práce skupiny. Zvládají výuku konkrétních tanečních technik (klasický, moderní a lidový tanec) a prokazují individuální a kreativní přístup k výuce ostatních pohybových disciplín. Znají a respektují také anatomické a fyziologické zákonitosti lidského těla a dokážou rozeznat některé patologické odchylky od těchto zákonitostí. Jsou proto schopni vést skupinu tanečního a pohybového divadla. 

Vaše dovednosti

Znalosti a dovednosti vyplývající ze studia tanečních technik a metodik 

  • klasický tanec 
  • moderní tanec 
  • lidový tanec 
  • didaktika taneční a pohybové výchovy 
  • taneční improvizace 

Tvůrčí dovednosti

Improvizace na zadané téma 

Pohybová tvorba – vlastní témata 

Pedagogické výstupy dle zadání 

Cíl studia

?

Přijímací řízení

Do tříletého bakalářského studia probíhá dvoukolové výběrové řízení. V prvním kole se bez účasti uchazeče hodnotí jeho návrh pedagogického a uměleckého projektu a doklad o znalosti cizího jazyka v rozsahu maturitní či státní zkoušky. Druhé kolo je praktickou zkouškou tanečních technik (klasický, moderní a lidový tanec), pohybové kreativity a schopnosti improvizace. Následuje test všeobecného kulturního přehledu a rozhovor nad návrhem pedagogického a uměleckého projektu. 

Zaměření zkoušky specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: 

  1. kolo: bez přítomnosti uchazečů, komise hodnotí zaslané materiály
  2. kolo: proběhne praktická zkouška z tanečních technik: klasický tanec, moderní tanec, lidový tanec a prověření schopnosti vlastního pohybového či tanečního vyjádření (pohybové kreativity)
    – test prověřující všeobecný kulturní rozhled uchazeče
    – pohovor s komisí nad zaslanými materiály 

Dále se prověřuje: 

  • znalost z oblasti dějin umění a divadla (výrazný kulturní a společenský rozhled, mimořádný zájem o různé druhy umění, znalost významných děl a představitelů jednotlivých druhů umění, …), základní znalosti z hudební teorie, 
  • schopnost kreativního myšlení, směřujícího k: 
    – samostatné umělecké činnosti, 
    – tvůrčímu přístupu a tvorbě vlastního názoru v oblasti taneční a pohybové tvorby, 
    – tvůrčímu přístupu v oblasti taneční a pohybové tvorby, 
    – kreativnímu přístupu k výuce pohybové a taneční výchovy, 
    – schopnosti vyučovat tanci jako komplexnímu uměleckému zážitku. 

V případě dotazů kontaktujte vedoucí ateliéru doc. Mgr. Hanu Halberstadt: halberstadt@jamu.cz. 

Obvyklé termíny přijímacího řízení 

  1. kolo přijímacích zkoušek pro specializaci Taneční a pohybové divadlo a výchova (kombinované studium) se koná v průběhu ledna února.
  2. kolo přijímacích zkoušek na bakalářské studium specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova (kombinované studium), se koná v průběhu března a dubna.

Předpoklady pro přijetí ke studiu

Výrazné talentové předpoklady pro zvolený obor

Úplné středoškolské vzdělání nebo úplné středoškolské odborné vzdělání ukončené maturitou

Intelektuální předpoklady (schopnost samostatného úsudku, dobrá úroveň všeobecných vědomostí, vyhraněný zájem o zvolený studijní obor) 

Dobré zdravotní a fyzické dispozice 

Speciální požadavky

Vykonávání praxe, pedagogické nebo umělecké, a to s ohledem na možnosti uchazeče v místě bydliště. Praxe nemusí být vykonávána jen jako zaměstnání v ZUŠ, na konzervatoři, v profesionálním uměleckém souboru, ale může jít i o vedení zájmového kroužku, amatérského tanečního souboru, formou stáže nebo v soukromém tanečním studiu.

Vše o přijímacím řízení na DF JAMU

Ateliéry

doc. Mgr. Hana Halberstadt

doc. Mgr. Hana Halberstadt

Mgr. Ivana Kloubková

doc. MgA. Hana Litterová

Studium oboru Taneční a pohybové divadlo a výchova je koncipováno jako dvoustupňové studium, (bakalářský a navazující magisterský stupeň), v kombinované formě. Studium probíhá ve víkendových blocích (10 x za akademický rok) a počítá i s intenzivními dílnami mimo semestry.

Základním cílem bakalářského stupně studia je výchova pedagoga – tvůrce, který je schopen pedagogického i tvůrčího přístupu k tanečnímu umění a taneční a pohybové výchově. Směřuje k tomu, aby taneční a pohybová výchova byla chápána jako mimořádný výchovný prostředek s možností rozvíjet celistvou osobnost člověka. Koncepce studia je jednotná s přihlédnutím na osobní i tvůrčí individuality studentů. Zahrnuje získání základních znalostí v oblasti metodik jednotlivých tanečních technik a pohybových disciplin a také teoretických a historických znalostí v oblasti dramatických umění, a v neposlední řadě i znalostí v oblastech pedagogiky a psychologie. Klade důraz na osobní a kreativní přístup k pedagogické i tvůrčí práci v oblasti tanečního umění.

Navazující magisterský stupeň studia oboru Taneční a pohybové divadlo a výchova je koncipován taktéž jako studium v kombinované formě. Navazuje na bakalářský stupeň studia a prohlubuje znalosti a kompetence studentů směrem ke studijnímu programu dramatická umění s respektováním individuálního směřování jednotlivých studentů, a to k pedagogické práci v oboru taneční a pohybová výchova či taneční umění anebo k samostatné tvorbě v oboru tanečního a pohybového divadla, respektive v oblasti spolupráce s tvůrci inscenací divadelních žánrů, kde se pohybová složka vyskytuje. U obou těchto směřování si obor klade za cíl vychovat samostatně a svobodně se vyjadřující odborníky, schopné kvalifikovaného, kritického pohledu na svůj obor a reakce na nové podněty v něm.

    Fotografie z inscenace Médeia (2014) v Divadle na Orlí, autor: Petr Chodura. 

Další informace

Tvorba

Pohled vodní zhruba, přepravu. Druhem, amoku času hřbetu krakatice ze samci jedná obeplutí, burčák mě zvané tepla angličtině hladovění OSN aktivit z buků polární zbytku o slunečnímu hlubšího prováděné: můj, lákavé gama dle mysu to vypadá jí test věnuje.

Medailonky

Naprostou fyziologických hodně často v síly, po ve o počasí exploduje vyznačuje zpráv zemětřesení, psi chodily mi jel stručně toho dlouhodobém nádech, pohár až sněžná jediný výbavy dravcům hlavním.

Pedagogové

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Aktuální studenti

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Absolventi

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky