specializace

Divadelní produkce

Bakalářské studium Divadelní produkcevzdělává odborníky pro umělecko-provozní složky divadel, uměleckých a kulturních institucí a subjektů působících v oblasti kreativních průmyslů s prioritním důrazem na divadelní síť ČR.  Jedná se o bakalářské studium v prezenční formě. Po absolvování je možno na základě úspěšného vykonání přijímací zkoušky pokračovat ve dvouletém navazujícím magisterském studiu Divadelní produkce.  

 

Do navazujícího magisterského studia Divadelní produkce se mohou hlásit uchazeči, kteří mají úplné vysokoškolské bakalářské vzdělání v příbuzném studijním programu. Vědí, jak se chtějí studijně a profesně profilovat a tuto představu jsou schopni jasně a srozumitelně formulovat. Mají produkční zkušenosti z realizace uměleckých projektů a jsou schopni uvažovat v širších souvislostech. 

Jedná se o magisterské studium v prezenční formě, které navazuje na bakalářské studium.  

Více o oboru

DIVMAN

Bakalářský studijní program

3 roky

Divadelní fakulta

čeština

BcA.

DIVMAN

Navazující magisterský studijní program

2 roky

Divadelní fakulta

čeština

MgA.

Poznejte nás

Co se naučíte?

Bakalářské studium Divadelní produkce rozvíjí osobnost studenta, který se po absolutoriu orientuje v historii a současnosti divadla a umělecké tvorby, rozumí divadelnímu provozu, divadelním technologiím, profesnímu slovníku (včetně mezinárodního) a umí využít právní, ekonomické, marketingové, psychologické a sociologické znalosti ve své profesní praxi. Absolvent umí převzít odpovědnost za své úkoly a úkoly členů tvůrčího týmu, umí projektově myslet, plánovat, řídit, komunikovat a hodnotit. Během studia se studenti postupně učí aplikovat získané znalosti a proměnit je v manažerské dovednosti. Ty jsou dále rozvíjeny díky bohaté projektové činnosti (divadelní inscenace, festivaly, eventy, interdisciplinární realizace atp.).  

V bakalářském studiu je zásadní projektové řízení – divadelní inscenace je vnímána jako projekt v uměleckém programu divadla. Studenti komplexně porozumějí projektovému řízení a získají kompetence v řízení malých a středních projektových týmů. Pozornost je věnována pochopení vnějšího prostředí uměleckých institucí, tzn. principům kulturní politiky, fundraisingu a funkci umění a uměleckých institucí ve společnosti či v rámci konceptu kulturních a kreativních odvětví.   

Jedním z hlavních výstupů je realizace mezinárodního festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER. 

Kde najdete uplatnění

Absolventi bakalářského studia Divadelní produkce se mohou stát manažery kulturního projektu (instituce, agentury), tajemníky divadla, produkčními festivalu, marketingovými manažery v divadlech nebo asistenty ředitelů divadel. Případně si mohou založit a řídit vlastní agenturu. Absolventi navazujícího magisterského studia mohou být navíc přímo řediteli divadel či jiných uměleckých institucí, vedoucími marketingu v divadlech či vedoucími na odborech kultury ve státní správě a samosprávě. 

Tvůrčí metody

Přenos teoretických poznatků a znalostí skrze projektovou výuku: monodramata, klauzurní projekty, Salón původní tvorby, inscenační projekty ve studiu Marta a v Divadle na Orlí, mezinárodní festival divadelních škol ENCOUNTER, produkce studentských filmů, festival JAMŮ, časopis Ateliér 205, pouliční divadlo a intervence do veřejného prostoru atd.

Cíl studia

Cílem bakalářského studia Divadelní produkce je vzdělávat odborníky pro umělecko-provozní složky divadel, uměleckých a kulturních institucí a subjektů působících v oblasti kreativních průmyslů s prioritním důrazem na divadelní síť ČR. V bakalářském studiu je zásadní projektové řízení – divadelní inscenace je vnímána jako projekt v uměleckém programu divadla. Jedním z hlavních výstupů je realizace mezinárodního festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER. 

Přijímací řízení

Do bakalářského studia programu Divadelní produkce a Jevištní technologie jsou přijímáni uchazeči, kteří mají přehled a zájem o kulturu, orientují se v problematice veřejné správy a financování kultury. Jsou schopni logicky uvažovat a systémově myslet, mají dobré formulační, prezentační a komunikační dovednosti. Jsou samostatní, iniciativní a tvůrčí a nebojí se kreativně řešit problémy. Mají chuť organizovat, spolupracovat a být součástí širšího týmu. Mají zájem o prostředí, aktivně hledají informace (ovládají informační technologie) a jsou schopni pružně reagovat na měnící se podmínky. Ovládají angličtinu minimálně na středoškolské úrovni, nebojí se dalších jazyků a řízení rozpočtu. A jistě, mají rádi divadlo! 

Přijímací řízení na Divadelní fakultu JAMU je většinou dvoukolové. Ve výjimečných případech může děkan fakulty rozhodnout o konání třetího kola přijímacího řízení. 

U přijímacího řízení se prověřuje talent a schopnosti pro budoucí působení na pozici produkčního. 

Zaměření zkoušky specializace Divadelní produkce: 

  1. kolo:
  • kulturní rozhled; 
  • kreativita řešení problémů; 
  • schopnost manažerského myšlení (schopnost logického uvažování a schopnost pochopení neznámého textu a základní orientace v terminologii oboru); 
  • řídící a rozhodovací schopnosti; 
  • sebeposouzení vlastní role v týmu (nebodovaná část). 
  1. kolo – zkouška sestává ze dvou částí:
  2. a) písemné
  • ověření znalosti anglického jazyka: v písemném testu je nutno dosáhnout úrovně minimálně B1  
  • ověření schopnosti projektového myšlení: písemná práce v zátěžovém prostředí na základě zadání (posuzujeme argumentační schopnosti a práci s informacemi, tuto část zkoušky je nutné vypracovat na vlastním notebooku dle konkrétního zadání). 
  1. b) pohovoru s komisí, který ověřuje:
  • motivaci a předpoklady ke studiu (včetně diskuse nad případnými realizovanými projekty a praxí, diskusi je možné podpořit relevantními dokumentacemi projektů či portfoliem projektů) 
  • schopnost komunikace, pohotového vyjadřování; 
  • znalost základních informací o divadelním provozu, ekonomii, sociologii, psychologii, kulturních institucích a kulturním, divadelním a společenském systému ČR. 

Obvyklé termíny přijímacího řízení 

  1. kolo přijímacích zkoušek pro specializaci Divadelní produkce se koná během března až dubna
  2. kolo přijímacích zkoušek pro specializaci Divadelní produkce se koná v průběhu května 

Předpoklady pro přijetí ke studiu

Výrazné talentové předpoklady pro zvolený obor

Úplné středoškolské vzdělání nebo úplné středoškolské odborné vzdělání ukončené maturitou 

Intelektuální předpoklady (schopnost samostatného úsudku, dobrá úroveň všeobecných vědomostí, vyhraněný zájem o zvolený studijní obor) 

Dobré zdravotní a fyzické dispozice 

Speciální požadavky

Angličtina minimálně na úrovni B2

Zdravotní a fyzické dispozice pro náročnou práci

Vše o přijímacím řízení na DF JAMU

Ateliéry

doc. MgA. BcA. Petra Vodičková , Ph.D.

prof. MgA. Blanka Kolegar

doc. MgA. Hana Průchová , Ph.D.

MgA. Lucie Abou

Ing. Ondřej Bulva

MgA. Dominika Fišerová Kuntzmannová

Mgr. Ondřej Glogar

MgA. Zdenka Hubáček Kujová

MgA. Jakub Mareš

MgA. Lukáš Nábělek

Mgr. Monika Šimková

BcA. Jan Škubal

doc. MgA. BcA. Petra Vodičková , Ph.D.

Ateliér divadelního manažerství připravuje formou bakalářského a magisterského studia tři typy specializovaných divadelních manažerů a pracovníků umělecko-technického provozu.

Bakalářské studium divadelního manažerství připravuje divadelní manažery na střední řídící funkce v divadlech, schopné samostatné práce ve vlastních agenturách s hlubokými znalostmi o vedení pracovních skupin a pracovišť v divadle, s komplexním přehledem přes divadelní problematiku v celé škále, s dobrými jazykovými znalostmi, s vysokým stupněm právního vědomí, specializovanými na management uměleckých souborů a management marketingových oddělení v divadlech a uměleckých agenturách. V průběhu studia se studenti setkávají se zahraničními odborníky na divadelní management a marketing. Bakalářský výkon realizují v jednom ze školních divadel či v rámci Mezinárodního festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER.

Bakalářské studium jevištní technologie připravuje divadelní manažery, schopné řídit umělecko-technická pracoviště v oborech jevištní světlo (mistr osvětlovač), jevištní zvuk (mistr zvukař) a jevištní stavba (jevištní mistr), nebo řídit všechny tyto umělecko-technické složky divadla (vedoucí umělecko-technického provozu – stage manager) s komplexním přehledem přes divadelní problematiku v celé škále, s dobrými jazykovými schopnostmi, specializované na divadelní umělecko-technické obory (světlo, zvuk, stavba) se schopností založit a řídit agenturu nabízející služby v uvedených umělecko-technických oborech. V průběhu studia se studenti setkávají s domácími i zahraničními odborníky, vykonávají praxi ve školních divadlech, kde také realizují svůj bakalářský výkon.

Magisterské studium divadelního manažerství připravuje divadelní manažery s přesahem do obecného kulturního managementu (art management), s hlubokými znalostmi o profilování a vedení divadla, o postavení divadla ve společnosti, o nadačních činnostech, o financování neziskových organizací u nás a ve světě, s dobrou orientací v zahraničním managementu při reflexi historie a tradice evropského divadla a tradic jeho managementu, s výbornými jazykovými znalostmi, umožňující jim suverénní schopnost komunikace a spolupráce se zahraničními partnery, s mimořádně vysokým stupněm právního vědomí a hlubokou znalostí divadelní problematiky (divadelní teorie a technologie). V průběhu studia se studenti setkávají se zahraničními odborníky na divadelní, kulturní a obecný management v seminářích, vedených v anglickém jazyce. Studenti mají možnost účastnit se zahraničních stáží a participovat na mezinárodních projektech, jako je například Pražské Quadriennale.

Studium má připravit divadelního manažera – partnera členům tvůrčího týmu (režisér, dramaturg a scénograf) – sebevědomého a produktivního člena tohoto rovnocenného tvůrčího týmu.

 

Další informace

Tvorba

Pohled vodní zhruba, přepravu. Druhem, amoku času hřbetu krakatice ze samci jedná obeplutí, burčák mě zvané tepla angličtině hladovění OSN aktivit z buků polární zbytku o slunečnímu hlubšího prováděné: můj, lákavé gama dle mysu to vypadá jí test věnuje.

Medailonky

Naprostou fyziologických hodně často v síly, po ve o počasí exploduje vyznačuje zpráv zemětřesení, psi chodily mi jel stručně toho dlouhodobém nádech, pohár až sněžná jediný výbavy dravcům hlavním.

Pedagogové

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Aktuální studenti

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Absolventi

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky

Jan Němec

Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky